مقایسه ترمووود ایرانی و ترموود فنلاند

مقایسه ترمووود ایرانی و ترمووود فنلاند

مقایسه ترمووود ایرانی و ترموود فنلاند :

ترموود یک اصطلاح برای چوب هایی است که تحت تیمار حرارتی قرار گرفته اند.

برای تولید ترمووود تحقیقات گسترده ای از چندین سال پیش در کشورهای آلمان و آمریکا صورت گرفت و سپس هلند و فرانسه نقش ویژه ای در این تحقیقات ایفا نمودند.

مقایسه ترمووود ایرانی و ترموود فنلاند
مقایسه ترمووود ایرانی و ترموود فنلاند

اما کشور فنلاند جامعترین مطالعات و تحقیقات را در زمینه ترموود داشته و فنلاند به عنوان ابداع کننده چوب ترمو شناخته می شود.

با کیفیت ترین و مرغوبترین چوب ترمو در کشور فنلاند تولید می شود و در کشورهای دیگر در حال رشد و توسعه می باشد.

کشور فنلاند به دلیل موقعیت جغرافیایی و دانش علمی که برای حفظ محیط زیست و توسعه و بهره برداری از جنگلهای تحت نظر دارد یکی از بهترین گزینه ها برای تولید چوب ترمو به شمار می آید.

از نظر اقتصادی تولید زمانی مقرون به صرفه و عملی خواهد بود که مواد اولیه محصول با کمترین قیمت و بهترین کیفیت در اختیار تولید کننده قرار گیرد.

در غیر اینصورت کارخانجات و تولید کننده ها مجبور خواهند شد از مواد اولیه با کیفیت پایین و غیر استاندارد استفاده کنند تا از لحاظ اقتصادی متضرر نشوند.

در کشور ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی امکان رشد امکان رشد و توسعه جنگلهای تحت نظر برای تولید چوب ترمو وود وجود ندارد. شرکت های تولید چوب ترمود در ایران مواد اولیه خود را از گونه چوب های روسیه وارد می کنند.

مقایسه ترمووود ایرانی و ترموود فنلاند ترمووود فنلاندی

به همین دلیل ترموود ایرانی فاقد مقاومت و پایداری لازم در مقایسه با ترمووود فنلاندی می باشد.

همچنین قیمت ترموود ایرانی از قیمت ترمووود فنلاندی به نسبت کیفیت پایین ترمو ایرانی بسیار بالاتر می باشد.

روشهای مقایسه ترمووود ایرانی و ترموود فنلاند :

  • رنگ روشن تر چوب ترمو ایرانی نسبت به ترمووود فنلاندی (به دلیل اعمال حرارت کمتر از حد استاندار چون مواد اولیه استفاده شده برای ترموود ایرانی تحمل حرارت 220 درجه را ندارد و رنگ چوب ترمو ایرانی به نسبت ترمو فنلاندی روشن تر می باشد.)
  • قدرت پیچ خوری کم و غیر استاندارد
  • چگالی پایین چوب (مقاومت چوب ترمو رابطه مستقیم با چگالی دارد پروسه ترمو کردن چوب بطور آهسته چگالی را کاهش میدهد و بنابراین بر مقاومت تاثیر می گذارد این کاهش چگالی و مقاومت چوب نیز بستگی به مواد اولیه مصرف شده دارد)
  • گره های سوزنی و سوخته که در فرایند تولید ترمووود در شرکت های معتبر در گرید پایین تر به بازار عرضه می شوند و از لحاظ قیمت هم قیمت پایین تری دارند و همچنین کاربرد های خاصی دارند و نمی توان در هر فضای استفاده شوند.

چوب ترمو به دلیل نصب در نما و محیط باز اگر غیر استاندارد باشد بعد از مدتی مستلزم تعویض خواهد شد و این باعث تحمیل هزینه زیاد به مصرف کننده می شود.

مجموعه دیاوود با کادری مجرب و آموزش دیده آماده ارئه مشاوره تخصصی در زمینه چوب ترمو و هم چنین رنگ و اجرا ترموود می باشد.

دیاوود با گارانتی محصولات خود این اطمینان را برای مشتریان محترم فراهم می کند که با کیفیت ترین چوب ترمووود را تهیه نمایند.